Menu

Czystość w biurze – zalety i rady jak go utrzymać

Styczeń 25, 2017 - biznes
Czystość w biurze – zalety i rady jak go utrzymać

Ten, kto twierdzi, że chaos jest wyższą formą porządku nie miał nigdy nieprzyjemności spowodowanej bałaganem w dokumentach. Zawieruszenie lub zgubienie ważnego dokumentu to jeden ze skutków bałaganu w biurze. Negatywnych konsekwencji jest więcej, wśród nich wiodącymi są nieefektywność i słaby komfort pracy.

Co nam daje porządek w miejscu pracy

Aby oczyścić umysł i rozbudzić kreatywność warto zacząć od uporządkowania pomieszczenia, w którym pracujemy. Porządek w najbliższym otoczeniu i świadomość, że wszystko jest na swoim miejscu sprawiają, że jesteśmy spokojniejsi i bardziej skupieni. Czyste i ładnie urządzone biuro, wpływa nie tylko na estetyczny wygląd i wzbudza zaufanie przychodzących do siedziby firmy partnerów i klientów. Nasze biurko świadczy o nas samych, świadomie lub mniej świadomie, pracodawcy kształtują swoją opinię o pracownikach na podstawie wyglądu biurka i sposobu przechowywania dokumentów. To także motywacja dla nas samych, aby pracować w sposób systematyczny i efektywny. Udowodnione jest, że uporządkowana przestrzeń pozytywnie wpływa na samopoczucie i pewność siebie.

Uporządkowana dokumentacja

Kiedy myślimy o porządku, nie powinniśmy poprzestawać na zewnętrznym wyglądzie biura. Nic nie osiągniemy, jeżeli wszystkie rzeczy z biurka bezładnie wrzucimy do szuflad i szafek. W ten sposób doprowadzimy do tego, że po pewnym czasie rzeczy i dokumenty zaczną się z szafek wysypywać, a znalezienie czegokolwiek będzie się wiązało z przerzucaniem wszystkich przypadkowo pochowanych rzeczy. Przy takim bałaganie wielu rzeczy po prostu nie uda nam się znaleźć.

Dlatego, systematyczne porządkowanie dokumentacji jest tak ważne. Porządek w dokumentacji, a także w bieżących notatkach to podstawa dobrze prowadzonego biura. Każdy dokument powinien być bezzwłocznie odkładany w odpowiednie miejsce. Jeśli dokumentacji mamy dużo dobrze jest także prowadzić archiwum dokumentacji i posiadać kopie cyfrowe wszystkich dokumentów.

Porządek a produktywność pracy

W czystym biurze możemy poświęcić się pracy, nie tracąc przy tym czasu na długotrwałe poszukiwania niezbędnych dokumentów i notatek. Bardzo ważne jest profesjonalne i dostosowane do indywidualnych potrzeb zorganizowanie stanowiska pracy i archiwum.

Dobra organizacja wpływa nie tylko na jakość pracy, ale także na zdrowie pracowników. Wiele z rad i zasad utrzymania czystości w biurze jest ściśle związana z zasadami BHP. Wśród nich warto wymienić wietrzenie biura, dzięki czemu w pomieszczeniu nie jest duszno. Świeże powietrze ożywia umysł. Jeśli nie ma takiej możliwości, a dopływ powietrza zawdzięczamy klimatyzacji, zadbajmy o to, aby była odpowiednio konserwowana i regularnie czyszczona.

Pamiętajmy o tym, aby monitor komputera ustawiony był w odpowiedniej odległości od twarzy (minimum 40 cm).  Podstawą dobrej pracy jest także wygodny i dobrze wyregulowany fotel. Równie ważne jest także odpowiednie oświetlenie biura.

Podstawą czystości i ładnie wyglądającego biura jest także czystość. Regularnie wycierane kurze, czyszczone podłogi i sprzęt komputerowy wpływają nie tylko na wygląd pomieszczenia, ale także na komfort pracy i zdrowie pracowników. Praca w dobrych warunkach wpływa pozytywnie na produktywność. Przestrzegając tych zasad unikniemy także chorób zawodowych pracowników – jak problemy z kręgosłupem, alergie i pogorszenie wzroku.

Indywidualna organizacja a porządek   

Czystość w miejscu pracy i porządek w dokumentach to podstawa. Pamiętajmy też o organizacji miejsca pracy. Na biurku powinny znajdować się niezbędne do pracy akcesoria. Poza komputerem, warto pod ręką mieć kalendarz, notatnik i coś do pisania, a w zasięgu wzroku karteczki „post-it”, z zapisanymi rzeczami, o których musimy pamiętać.

Dbajmy o to, aby na biurku sprzątać regularnie, pozbywać się niepotrzebnych papierów. Nie zostawiajmy też brudnych naczyń i śmieci. Jest to dość oczywista rada, ale często o najprostszych rzeczach zapominamy. Jak często widzimy biurka, na których stoi cała armia brudnych kubków i papierków. Sprzątając je regularnie nie będziemy marnować czasu na gruntowne porządki. Unikniemy też wypadków, takich jak zalanie dokumentów i zyskamy dodatkowe miejsce do pracy.

Czyste otoczenie i środowisko w pracy sprawi, że bałagan nie będzie odwracać naszej uwagi. Pracując w skupieniu osiągniemy lepsze wyniki. Porządek w pracy zmniejszy także uczucie zmęczenia i zagubienia w tonie papierów. Dobra organizacja przekłada się zawsze na efektywność pracy. Dodatkowo, wzorowe archiwum i posegregowane dokumenty sprawią, że bez problemu znajdziemy wszystkie niezbędne do pracy materiały. Zadania i obowiązki będzie można wykonać sprawnie i solidnie. Porządek i dobra organizacja bez wątpienia przełożą się na sukces firmy.

Jeśli szukasz firmy realizującej profesjonalne sprzątanie biura to dewizą firmy Marcus jest właśnie sprzątanie biur w Warszawie w bardzo korzystnej cenie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *